Technické stránky

Průhled vozem Citroen CX


V předu pohonná jednotka a náhonem na přední kola, která jsou odpružena svislými hydropneumatickymi jednotkami, chladič se dvěma elektrickými ventiltory, vysokotlaké čerpadlo pro hydropneumatické pérování, posilovač řízení a strojní brzdy, akumulátor, náhradní kolo uložené vodorovně mezi motorem a kabinou.

V zadu je umístěna nádrž na 67 litrů paliva,elektrické čerpadlo paliva a zadní kliková náprava z AL slitiny uložená na  ložiskách, nezávisle odpružená podélně uloženými hydropneumatickými jednotkami

Karoserie


 


Karoserie vozu je uložena na rámu vozu pomocí  16ti silenbloků čímž je dokonale odělena od vibrací motoru a podvozku

 

 

Motor

 

 


Pohonná jednotka v sobě integruje čtyřdobý čtyřválcový motor s rozvodem OHV, vačka je uložena v horní části bloku a zvedací tyčky jsou krátké (OTTO), mechanicky ovládanou jednokotoučovou spojku s talířovou pružinou, pětistupňovou mechanickou převodovku a rozvodovku s kuželovým diferenciálem a čelním převodem.

 

 


Přední náprava

 

 


 

 


Kola jsou nezávisle zavěšena na dvou ramenech  a odpružené hydropneumatickými jednotkami s příčným stabilizátorem.Řízení je hřebenové s posilovačem,brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Ruční brzda působí nezávisle na přední kola a její charakter je parkovací.