Technické stránky
Průhled vozem Citroen CX
V předu pohonná jednotka a náhonem na přední kola, která jsou odpružena
svislými hydropneumatickymi jednotkami, chladič se dvěma elektrickými
ventiltory, vysokotlaké čerpadlo pro hydropneumatické pérování, posilovač
řízení a strojní brzdy, akumulátor, náhradní kolo uložené vodorovně mezi
motorem a kabinou.
V zadu je umístěna nádrž na 67 litrů paliva,elektrické čerpadlo paliva a zadní kliková náprava z AL slitiny uložená na ložiskách, nezávisle odpružená podélně uloženými hydropneumatickými jednotkami
Karoserie
Karoserie vozu je uložena na rámu vozu pomocí 16ti silenbloků čímž je dokonale odělena od vibrací motoru a podvozku
Pohonná
jednotka v sobě integruje čtyřdobý čtyřválcový motor s rozvodem OHV, vačka je
uložena v horní části bloku a zvedací tyčky jsou krátké (OTTO), mechanicky
ovládanou jednokotoučovou spojku s talířovou pružinou, pětistupňovou
mechanickou převodovku a rozvodovku s kuželovým diferenciálem a čelním
převodem.
Kola jsou nezávisle zavěšena na dvou ramenech a odpružené hydropneumatickými jednotkami
s příčným stabilizátorem.Řízení je hřebenové s posilovačem,brzdy
kotoučové s vnitřním chlazením. Ruční brzda působí nezávisle na přední
kola a její charakter je parkovací.